2024年1月18日 星期四

rad, badass, Hugs to this, mouse puppets

家父的一位朋友知道曉宏過世,發微信慰問。父親回覆時,按著傳統的修辭,落款是他本人「率陳朗和外孫女敬謝」。我看到想了想,告訴父親:你以後謝就好了,不需要「率」我們。我好像看到曉宏又對我笑了,似乎充滿驕傲。他曾經的春風得意和曾經的病苦困頓,他的無能為力和愛的凝視,讓我成了一個badass。他和我都知道,再也沒有人可以「率」我了。



Hugs to this

  • The Nashville Public Library made a hip-hop video — with mouse puppets — to promote curbside pickup of books. It is strangely rad.

badass


1.1A formidably impressive person:she is so wonderful, so sweet, so rad, so amazing; she’s a badass

rad
adjective. The definition of rad is slang for an excellent person or thing. An example of rad is a bright sunny day spent with friends; a rad day.
Rad dictionary definition | rad defined - YourDictionary

沒有留言: