2016年7月15日 星期五

Post Exchange, that's it


In Turkey, troops entered the control room of CNN Turk. An anchor said on the air, "That's it, we now have to go." http://cnn.it/29Pzl5x


我1966年高中畢業以前,在台南的家沒有電視。那時,收音機——我們叫Ra-zi-o, 是很重要的家庭配備。我初中時,我爸爸去台南水交社的美軍PX(我記得這樣稱呼,迄今不知這兩個英文字母的代號是什麼縮㝍)買了一台老美用過的收音機加放唱片(那時我們台語叫「曲盤」)的裝置。唱片懸空架住,然後按鈕之後,唱片自動落下,唱臂自動到位,很炫。那是我家最豪華的客廳展示及傢俱。---陳耀昌

 Post Exchange
Abbr. PX
A service mark used for a store on a military base that sells goods to military personnel and their families or to authorized civilians. 有點類似軍 人軍眷福利處;(Military) US a government-subsidized shop operated mainly for military personnel. Abbreviation: PX




that's it


1That is the main point or difficulty:‘Is she going?’ ‘That’s just it—she can’t make up her mind.’
2That is enough or the end:okay, that’s it, you’ve cried long enough

沒有留言: