2017年7月17日 星期一

Scratch a Russian and you will find a Tartar, Golden Horde of Ghengis Khan

胡適跟周策縱說過:「魯迅是我們的。 」信其然也,我們的"迅翁"起碼老實可愛。
"魯迅在《隨便翻翻》中說過:「幼小時候,我知道中國在’盤古氏開闢天地’之後,有三皇五帝….. 宋朝,元朝,明朝,’我大清’。到二十歲,又聽說’我們’的成吉思汗征服歐洲,是我們最闊氣的時代。到二十五歲,才知道所謂這’我們最闊氣的時代’,其實是蒙古人征服了中國,我們做了奴才。直到今年(指1934年-引者)八月裡,因為要查一點故事,翻了三部蒙古史,這才明白蒙古人的征服’斡羅思’,侵入匈、奧,還在征服全中國之前,那時的成吉思還不是我們的汗,倒是俄人被奴的資格比我們老,應該他們說’ 我們的成吉思汗征服中國,是我們最闊氣的時代’的。 」"
He swept all before him and subjugated much of the known world. But now, almost 800 years after his death, Genghis Kahn is embroiled in another war as China attempts to adopt the Mongol king…
TELEGRAPH.CO.UK




Which may or may not be true, but he is missing the obvious point that the Russians as a people were systematically raped by the Golden Horde of Ghengis Khan to the effect that the Asiatic features they bequeathed are noticable in nearly all Russians. There is a Russian proverb: Scratch a Russian and you will find a Tatar which acknowledges this fact. So when he says Russians are experts when it comes to rape, they ought to be as most of them carry the physical evidence of it in their features.




Golden Horde, a Turkic-Mongol state established in the 1240s. Wings of the Golden Horde, also known as White, Blue and Gray Hordes, formed in 1226 and 1227.

Horde - Wikipedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Horde

Horde | Define Horde at Dictionary.com

www.dictionary.com/browse/horde
Horde definition, a large group, multitude, number, etc.; a mass or crowd: a horde of tourists. See more.
Hordeolum · ‎Golden Horde · ‎Horded · ‎Hordein
蒙古統治俄羅斯250年,在之後長達400多年的時間裡,和俄羅斯人大量混血,歐洲國家至今還稱俄羅斯人是「成吉思汗的子孫」。歐洲有句俗語「Scratch a Russian and find a Tartar.」意思是剝開一個俄羅斯人,就會看見一個韃靼人(蒙古人)。俄羅斯人彪悍尚武的民風就是深受蒙古的影響,直到19世紀西方國家還畏懼的將俄羅斯稱為「白色蒙古」。莫斯科和克里姆林都是蒙古人的傑作,韃靼蒙古統治之前的俄羅斯中心在基輔,當時的莫斯科只是一片田野和森林。在蒙古的統治下,莫斯科漸漸掌握了它在俄羅斯的地位及財力,成為俄羅斯的新興勢力,克里姆林也隨之擴張,成為俄羅斯的政治、經濟和軍事的中心。「克里姆林」的字源來自蒙古語,意為「要塞」。「烏克蘭」一詞也是由蒙古語而來,意指「邊境」。

欽察汗國(英語: Golden Horde,蒙古文ᠠᠯᠲᠠᠨ
ᠣᠷᠳᠤ ᠶᠢᠨ
ᠤᠯᠤᠰ
,西里爾蒙古文:Алтан Ордын улс,拉丁轉寫:Altan Ordyn Uls土耳其語Altın Orda韃靼語Altın Urda)(1242年-1502年)又稱金帳汗國,是蒙古四大汗國之一,建立於蒙古帝國西北部、後來突厥化汗國,位於今天哈薩克鹹海裏海北部,佔有東歐中歐地區(至多瑙河),由拔都及其後裔管理。至1359年前算是統一。


タルタルフランス語Tartareドイツ語Tartar, 他)は、民族名のタタール (Tatar) が古代ギリシアで奈落や地獄を指したタルタロス(Tartaros)の発音に似ていることに由来するヨーロッパ諸言語での呼び名。狭義のタタールがモンゴル人などモンゴル帝国を構成した諸民族の総称に広がり、今日のタタール人の名称などの起源になったのと同様に、タルタルの語も北アジアや中央アジアの遊牧国家の成員を広範に指す語となった。英語での発音はターター (Tartar)となる。

沒有留言: