2013年8月4日 星期日

獻給 我的中學英文啟蒙老師 Annabel Lee, Animal Farm .......




 "獻給  我的中學英文啟蒙老師"是很好的篇名
或許許多人都有類似的故事.
我相信啟蒙的可能性和方式是無窮盡的.  譬如說 我的第一本英文小說是Animal Farm (60年代省立台中圖書館藏書   http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_Farm) .....幾十年之後  才知道作者G. Orwell的真正創作過程和"意圖".....)
所以試著列出一些可能性.

Poe的Annabel Lee (1849)這首英文詩.
或許國中三年級即可教學生如何欣賞
大江的小說也是探討"文學傳統中"接著講""的好題材




 
 我在收集1987年的故事 如果你有 請分享......

于漪/著 《于漪英文詩選 》台北:書林出版有限公司出版社,1992,頁24-25
 "獻給  我的中學英文啟蒙老師  謝文奎"

對我而言,最好玩的是作者引1987年7月4日美國某隻母鹿的故事,很有趣。

Bonkers, the half-tame deer, lost her freedom earlier this year after a jogger complained the doe was harassing him. She was deposited two weeks ago on isolated Savage Island, but took to the water and swam nearly two miles. Once ashore, Bonkers crashed a Fourth of July volleyball game, walked up to Ricky Irwin, licked his hand and ambled off.
-----The Burlington Free Press, July 5th, 1987

沒有留言: